Bezoek en openingstijden

  • Amersfoort

      • Maandag 10:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag Gesloten (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 18:00 uur
    • Euroweg 1, 3825 HA Amersfoort
    • Meer info en openingstijden
  • Duiven

      • Maandag 10:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag Gesloten (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 18:00 uur
    • Cartograaf 14, 6921 EZ Duiven
    • Meer info en openingstijden
  • Maastricht

      • Maandag 12:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag 12:00 - 18:00 uur (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 18:00 uur
    • Sphinxcour 5, 6211 XZ Maastricht
    • Meer info en openingstijden
  • Sliedrecht

      • Maandag 10:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag Gesloten (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 17:00 uur
    • Leeghwaterstraat 69, 3364 AE Sliedrecht
    • Meer info en openingstijden
  • Zaandam

      • Maandag 10:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag Gesloten (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 18:00 uur
    • Pieter Ghijsenlaan 14b, 1506 PV Zaandam
    • Meer info en openingstijden
  • Garage Zaandam (outlet)

      • Maandag 10:00 - 18:00 uur
      • Dinsdag 10:00 - 18:00 uur
      • Woensdag 10:00 - 18:00 uur
      • Donderdag 10:00 - 18:00 uur
      • Vrijdag 10:00 - 18:00 uur
      • Zaterdag Gesloten (Koningsdag)
      • Zondag 12:00 - 18:00 uur
    • Stormhoek 20, 1506 SW Zaandam
    • Meer info en openingstijden
Winkels

Winkelvoorwaarden

Wanneer je winkelt bij Loods 5, doe je eigenlijk zaken met een bonte verzameling ondernemers, groothandelaren, importeurs en winkeliers. Wij noemen ze liever onze deelnemers. Loods 5 zorgt ervoor dat alles in de winkels op rolletjes loopt en dat jij een fijne winkelomgeving hebt. De artikelen die je in onze winkels vindt zijn van de deelnemers tot je ze afrekent, maar wij zijn altijd jouw aanspreekpunt. Wat er ook gebeurt. 

Contact

Voor vragen over onze winkels en de artikelen kun je altijd contact opnemen met Loods 5 klantenservice:

  • Telefonisch van ma t/m vr: 13:00 – 16.00 uur
  • WhatsApp van ma t/m vr: 10:00 - 17:00 uur
  • E-mail: Altijd open 
  • Gebruik het contactformulier

Artikel 1. Toepasselijkheid

Wanneer je iets koopt bij Loods 5, doe je zaken met ons. Daarom willen we graag een aantal zaken met je afspreken. Deze afspraken worden gemaakt tussen jou en Loods 5. Onze deelnemers mogen aanvullende voorwaarden aangeven bij een verkoop, maar als die afspraken tegen de onze ingaan, zijn ze niet geldig. Omdat Loods 5 een Nederlands bedrijf is en onze winkels in Nederland gevestigd zijn, is op deze voorwaarden het Nederlands recht van toepassing.

Artikel 2. Ons assortiment

We werken zowel voor jou als voor onze deelnemers. Omdat ons hele assortiment afhankelijk is van het aanbod van de deelnemers, blijven de artikelen ook tot het moment van verkoop in hun bezit. De deelnemer bepaalt de prijs, levertijd en voorraad van ieder artikel in de winkel. Omdat een fout in een klein hoekje zit, rekenen we op je begrip wanneer er overduidelijk foutieve informatie wordt gecommuniceerd over een artikel. De deelnemers hebben het recht om andere prijzen te hanteren op de webshop dan in de winkel, maar alle prijzen zijn altijd inclusief btw.

Artikel 3. De kassabon

We streven ernaar om een papiervrije winkel te worden, maar natuurlijk kun je gewoon een geprinte kassabon of orderbevestiging bij je aankoop krijgen. Liever nog sturen we je het aankoopbewijs per e-mail toe. Handig, want dan kun je de bon nooit kwijtraken.

Artikel 4. Ruilen of retourneren

Volgens ons passen jij en je aankoop perfect bij elkaar, maar mocht je de match zelf toch niet zo succesvol vinden, dan kun je je aankoop altijd terugbrengen. We hanteren bij retourneren de volgende voorwaarden:

  • Als je niet tevreden bent met een artikel, of wanneer het toch niet goed past in je interieur, heb je 14 dagen bedenktijd. Een artikel dat je kocht in de winkel, kun je alleen in de winkel retourneren of omruilen, hiervoor heb je na de 14 dagen bedenktijd nog maximaal 14 dagen de tijd. Retourneer je aankoop altijd in de originele verpakking en met een aankoopbewijs. Je mag een ander artikel uitzoeken in de winkel, krijgt een cadeaubon of het aankoopbedrag terug. Mocht het niet lukken om binnen de bedenktijd het artikel retour te brengen dien je dit te melden binnen de 14 dagen bedenktijd, anders kan Loods 5 de retour weigeren. 

  • Kies je ervoor om het aankoopbedrag terug te krijgen, dan storten we het bedrag terug op de pinpas, creditcard of cadeaukaart die je hebt gebruikt om te betalen. Een online aankoop kun je terugbrengen in de winkel, maar mag je ook per post terugsturen. Bij een online aankoop storten we het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Ook wanneer je het artikel in de winkel retourneert. Heb je je online bestelling betaald met een cadeaukaart, dan krijg je het ook op je cadeaukaart terug. Daarom vragen we je om deze goed te bewaren. We storten het bedrag namelijk terug op je gebruikte kaart.
  • Na levering heb je het artikel 14 dagen op zicht. Mochten er tijdens deze periode gebruikssporen ontstaan, dan kunnen we een lager bedrag dan het aankoopbedrag retourneren. Maak de verpakking voorzichtig open en gooi het niet weg, die hebben we nodig wanneer je het artikel terugbrengt.

Voor sommige artikelen maken we een uitzondering op de retourregels, deze mag je dus niet retourneren:

  • Op bestelling gemaakte artikelen
  • Gloei- en spaarlampen
  • Levende planten of (droog-) bloemen
  • Etenswaren
  • Beddengoed
  • Cadeaukaarten
  • Diensten en services van Loods 5 (zoals montage)
  • Alle artikelen uit Loods 5 Garage Zaandam

Artikel 5. Garantie

Natuurlijk krijg je bij ons de garantie waar je wettelijk recht op hebt. Sommige deelnemers geven daarnaast aanvullende garanties of bieden die tegen een meerprijs aan. Deze aanvullende garanties worden altijd op je aankoopbewijs vermeld.

Onze artikelen in de Garage (de online outlet) vormen een uitzondering op de garantie die Loods 5 biedt. Indien een artikel beschadigd of defect is, vermelden wij dit altijd duidelijk in de artikeltekst. Voor schade of een defect waarvan we je in de artikeltekst op de hoogte hebben gebracht, kun je geen aanspraak maken op de garantie. 

Artikel 6. Transport

We bezorgen je aankoop graag bij je thuis. Hiervoor kunnen we verschillende transportbedrijven inschakelen. Je aankopen in de webshop worden gratis thuisbezorgd (enkel bij onze cadeaukaarten rekenen we €3,75 verzendkosten), in de winkels brengen we altijd verzendkosten in rekening. De transportvoorwaarden vind je bij de informatiebalie in de winkels. Let op, omdat we met verschillende transportbedrijven werken, hebben we ook verschillende voorwaarden per transporteur. 

Artikel 7. Betalen

We zijn een Cashless winkel, dit betekent dat je bij ons niet met contant geld kan betalen. We accepteren pin, creditcards en uitsluitend onze eigen cadeaukaarten. Artikelen die op voorraad zijn, moeten volledig worden afgerekend voordat je ze meeneemt naar huis of laat bezorgen. Ook voor op voor bestelde meubels geldt dat we geen aanbetalingen aannemen, maar dat we graag het volledige aankoopbedrag ontvangen voordat we de bestelling plaatsen bij onze leverancier. 

Je kunt bij ons ook producten kopen, die pas geproduceerd worden wanneer jij de order bij ons plaatst, wel zo duurzaam. In dit geval zullen wij bij het plaatsen van de order vragen om een aanbetaling. Dit is nooit meer dan 25%. Wanneer het artikel klaar is om te leveren vragen wij je om de restbetaling te doen.

Bedenk je je tijdens de periode tussen het plaatsen van de order en het leveringsmoment? Dan is het in sommige gevallen nog mogelijk om de order te annuleren, hier kunnen kosten aan verbonden zijn tot maximaal de waarde van de aanbetaling. Neem bij een annulering altijd contact op met onze klantenservice.

Artikel 8. Klachten

Ben je onverhoopt niet tevreden over het product of de service, dan kun je natuurlijk contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen beoordelen wat wij voor je kunnen betekenen. Omschrijf het probleem duidelijk, houd je aankoopbewijs bij de hand en zorg eventueel voor foto’s van het artikel zodat we je snel kunnen helpen. Het contactformulier vind je hier.

Artikel 9. Geschillen

Als we er toch niet samen uit komen, vragen we een onafhankelijke partij om advies. Natuurlijk gaan we er niet van uit dat het zover komt.

Artikel 10. Wijzigingen

Alle wijzigingen met betrekking tot deze voorwaarden vermelden we op onze website loods5.nl.