Shop nu online zonder verzendkosten tot en met 18 december!

 

Een artikel gekocht in de webshop?

Ik wil graag mijn online aankoop retourneren

Voldoet het geleverde artikel niet aan je verwachtingen? Retourneren is geen probleem. Je hebt tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om artikelen kosteloos te retourneren in een van de Loods 5 winkels of op eigen kosten terug te sturen. Mocht je na een langere periode dan 14 dagen een artikel willen retourneren, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Het is niet mogelijk om op maat gemaakte artikelen, Garage artikelen of cadeaukaarten te ruilen of te retourneren.

Mijn online bestelling terugbrengen in een Loods 5 winkel

Neem de factuur (eventueel een kopie) en het retourformulier ingevuld mee. Mocht het te retourneren artikel beschadigd zijn, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Mijn bestelling terugsturen via de post

Heb je een loods 5 account?

- Log in op ‘Mijn account’. Ga in het menu aan de linkerkant naar ‘Order Historie’, en selecteer de bestelling die je wilt retourneren. Ga rechtsboven naar ‘Retour’, selecteer de artikelen die je wilt retourneren en klik op ‘Retourverzoek versturen’. Je ziet nu een retournummer.

- Download het retourformulier of gebruik het bijgeleverde formulier. Noteer het retournummer bovenaan het formulier. De rest van het formulier hoef je niet in te vullen.

- Verpak het artikel goed, zodat deze met de verzending niet beschadigd.

- Knip het adreslabel op het retourformulier uit. Stop het retourformulier samen met de factuur (eventueel een kopie) in het pakket en plak het adreslabel op het pakket.

- Verstuur het pakket bijvoorbeeld via Post NL. De kosten van pakketten die onder rembours of ongefrankeerd naar Loods 5 worden verzonden, zullen wij helaas moeten doorberekenen.

- Bewaar je verzendbewijs goed, totdat je per e-mail een ontvangstbevestiging hebt gekregen.

Geen account?

- Download het retourformulier of gebruik het bijgeleverde formulier. Vul het formulier in.

- Verpak het artikel goed, zodat deze met de verzending niet beschadigd.

- Knip het adreslabel op het retourformulier uit. Stop het retourformulier samen met de factuur (eventueel een kopie) in het pakket en plak het adreslabel op het pakket.

- Verstuur het pakket bijvoorbeeld via Post NL. De kosten van pakketten die onder rembours of ongefrankeerd naar Loods 5 worden verzonden, zullen wij helaas moeten doorberekenen.

- Bewaar je verzendbewijs goed, totdat je per e-mail een ontvangstbevestiging hebt gekregen.

Retouradres:

Loods 5
t.a.v. Afdeling Retouren
Pieter Ghijsenlaan 14b
1506 PV Zaandam

Let op: de pakbon geldt niet als factuur of garantiebewijs!

Krijg ik de verzendkosten terug bij een geretourneerde bestelling?

Online bestellingen moeten op eigen kosten teruggestuurd worden. De kosten van de retourzending worden niet betaald door Loods 5, mits dit is besproken met de klantenservice. De verzendkosten van de heenzending ontvang je alleen wanneer de complete bestelling is teruggestuurd. Zodra een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, zijn de kosten van de heenzending nog steeds voor eigen rekening.

Wanneer ontvang ik een ontvangstbevestiging en mijn terugbetaling van Loods 5?

Via de mail ontvang je een ontvangstbevestiging. Dit kan twee dingen betekenen:

Heb je met een eigen account ingelogd?
We hebben je aanvraag ontvangen via de mail. Je kunt het artikel nu versturen. Hiervoor heb je 14 dagen na deze bevestigingsmail. Je kunt nu het het retour artikel volgen via je account. Zodra Loods 5 het artikel heeft ontvangen, streven wij ernaar het aankoopbedrag en de verzendkosten van de heenzending (alleen het geval bij ontvangst van complete bestelling), binnen vijf werkdagen teruggestort te hebben op de betaalmethode die voor de aankoop gekozen is. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

Heb je geen account?
We hebben je retourzending succesvol ontvangen. Wij streven ernaar het aankoopbedrag en de verzendkosten van de heenzending (alleen het geval bij ontvangst van complete bestelling), binnen vijf werkdagen teruggestort te hebben op de betaalmethode die voor de aankoop gekozen is. De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening.

 

Mijn online bestelling is met Post NL At Home Service of Loods 5 Transport bezorgd

Mocht het te retourneren artikel bezorgd zijn met Post NL At Home Service of Loods 5 Transport, dan vragen we je contact op te nemen met onze klantenservice voor het maken van een afspraak om tegen betaling het geleverde artikel op te komen halen. Op maat gemaakte artikelen kunnen niet geretourneerd worden.



Een artikel gekocht in de winkel?

Ik wil graag mijn aankoop retourneren/ruilen

Voldoet het artikel niet aan je verwachtingen? Retourneren of ruilen is geen probleem. Wel gelden de gebruikelijke voorwaarden, zoals:

- binnen 14 dagen na aankoop retourneren/ruilen;
- het tonen van de originele aankoopbon;
- het artikel is niet gebruikt en onbeschadigd;
- het artikel zit nog in de originele verpakking.

Het is niet mogelijk om op maat gemaakte artikelen, Garage artikelen of cadeaukaarten te ruilen of retourneren.


Als ik mijn aankoop wil retourneren, krijg ik dan mijn geld terug?

Bij retourneren van de aankoop wordt het bedrag gerestitueerd via het bij aankoop gekozen betaalmiddel. Dit betekent dat als je een Loods 5 cadeau- of tegoedkaart hebt gebruikt, je deze het beste kunt bewaren tot je helemaal zeker bent van je aankoop. Wanneer je met creditcard hebt betaald, zal het op deze creditcard ook weer gerestitueerd worden.

Hetzelfde geldt voor betaling met PIN, in dit geval zal het aankoopbedrag worden gerestitueerd via retourpinnen.

Loods 5 is cashless, hierdoor is het nooit mogelijk om contant geld te ontvangen.

Mocht je na een langere periode dan 14 dagen een artikel willen retourneren, neem dan even contact op met onze klantenservice.

Garantie

Voor de meeste artikelen geldt de wettelijke garantieperiode, eventueel aangevuld met de garantiebepalingen van de desbetreffende leverancier


Transport

Loods 5 heeft een eigen transportservice. Het totale aankoopbedrag dient voor de transportdatum volledig door Loods 5 ontvangen te zijn, voor de veiligheid van onze chauffeurs is het niet mogelijk te betalen bij aflevering.

De te bezorgen artikelen, die direct uit de winkel zijn verkocht, dienen te worden voorzien van een duplicaat aankoopbewijs en vooraf gecheckt te zijn op eventuele gebreken en beschadigingen. Zo weet je zeker dat je precies dat artikel thuis bezorgd krijgt wat je zelf hebt uitgezocht.

Aflevering geschiedt binnen 2 weken na aankoop conform de afspraak op de aankoopbon en vindt plaats tussen 8.00 en 18.00 uur. Een half uur voordat de chauffeur en de bijrijder arriveren bij het afgesproken adres nemen zij telefonisch contact op. Bij afwezigheid wordt er een nieuwe bezorgafspraak gepland en worden nogmaals de transportkosten in rekening gebracht.


Onze standaard tarieven zijn gebaseerd op transport tot aan de eerste deur op de begane grond van het afleveradres. Als er een lift aanwezig is waar de artikelen, inclusief de eventuele verpakking, gemakkelijk in passen geschiedt de levering tot aan de deur. De artikelen worden op de locatie niet ge(de-)monteerd.


Loods 5 levert in principe alleen op het vaste land, voor transport naar de eilanden of naar het buitenland kun je contact opnemen met de klantenservice.

Minimale bezorgkosten € 35,- (exclusief regio toeslag).
Maximale bezorgkosten € 130,-

Voor meer informatie wat betreft de tarieven kun je contact opnemen met de klantenservice van Loods 5.